Sunday, January 3, 2016

Vad blir det till middag? Vecka 1

Jag tänkte försöka mig på en serie blogginlägg till inspiration... Både för er och för mig själv :-P Jag tycker själv att det är inspirerande att se vad andra har ätit/ska äta till middag när jag skriver min veckomeny. Och så tvingar det mig att faktiskt skriva en veckomeny och tänka igenom middagarna ordentligt så att det blir variation... :-P
Planen är att jag ska ge er en ny meny varje vecka - men jag kan absolut inte lova att det blir så! Egentid och datortid har nämligen blivit kraftigt decimerat sedan dottern kom...

Årets första vecka ser menyn i alla fall ut så här:

Måndag: Paleopasta med valnötspesto och knaperstekt bacon
Tisdag: Kycklinggryta med saffran och aprikos + blomkålsris
Onsdag: Fiskpinnar med sötpotatismos och kokt broccoli
Torsdag: Smörstekt vitkål med köttfärssås och gröna bönor
Fredag: Räkmacka
Lördag: Osso buco med persiljerotsmos och kokt broccoli
Söndag: Lammkotletter med ugnsstekt kålrot och brysselkål

No comments:

Post a Comment