Saturday, October 15, 2016

Lakritsnötter

Den senaste tiden har jag sett lakritsmandlar nästan överallt - på Instagram, på Facebook, på bloggar, ja överallt. Det verkar som att alla gör lakritsmandlar just nu. Och plötsligt blev jag väldigt sugen jag med! Lakrits är ju aldrig fel liksom :-) Problemet idag var att jag inte hade mandlar hemma. What to do? Prova med några andra nötter såklart :-) Pekannötter blev RIKTIGT GOTT!

Ingredienser:
150 g pekannötter
2 msk lakritspulver (olika lakritspulver ger olika mycket smak - jag använder detta)
1 tsk Himalayasalt (jag använder detta)
1 dl vatten

Gör så här:
Sätt ugnen på 150 grader.
Blanda alla ingredienser i en stekpanna och låt puttra ihop tills allt vatten har förvunnit. Lägg nötterna på en bakplåtspappersklädd plåt och sätt in i ugnen i ca 20 minuter. Rör gärna runt lite under tiden.
Någon ville ha mer och mer och MER!

No comments:

Post a Comment