Saturday, February 27, 2016

Hockeypulver

Jag har inga större problem att hålla mig ifrån sötsaker - jag har helt enkelt aldrig varit en sockerjunkie. Däremot är jag en saltjunkie av rang... Framför allt chips och saltlakrits är SVÅRT att motstå.
När jag var liten älskade jag hockeypulver. Alla som växte upp på 80-talet vet nog vad jag menar... De där puckarna med lakritspulver som man la tungan i och lät pulvret smälta i munnen. Mmmmm. Jag vet inte riktigt vad det där pulvret innehöll, men att det var sunt tror jag ju inte... :-P
Men det är ju väldigt enkelt att göra eget sundare "hockeypulver"! Detta är mitt lördagsgodis ikväll!

Ingredienser:
Ca 1 msk lakritspulver
och 1 krm Himalayasalt

Gör så här: 
Jag blandar helt enkelt bara lakritspulver och Himalayasalt, och sedan äter jag det med sked. Väldigt vuxet... :-P
 

No comments:

Post a Comment